MODELLEN VÄLJER ATT SLUTA MED SOCIALA MEDIER

 
Läste aftonblandet i morse och kom över en artikel om Modellen Essenaoneill lagt ner alla sociala medier då hon spenderat större delen av sin uppväxt ute på nätet "instagram". Hon berättar i en youtube video som är borttagen från youtube hur mycket fake det ligger bakom instagram och alla bilder. Hon berättar att en bra #selfie egentligen är en av hundra dåliga. 
 
Ja men självklart..välkommen till sociala medier, var detta inget vi redan visste?  Såklart det ligger massvis med retusch bakom alla bilder på insta, bloggar, youtube videos m.m. att publicera en "bra" bild, men snyggt ljus, bra pose och lite fix och trix därtill lockar följarna. Samma sak med oss bloggare, kommer du in på en blogg med dystra mobilbilder så återkommer oftast inte besökaren. I min blogg exempel är det ingen hemlighet att jag leker loss med mina bilder och det står jag för. Jag tycker det är super kul att leka ihop en färgglad bild som matar ögat lite. Att man inte ser lika glammig ut i vardagen borde vem som helst förstå. 
 
Men jag har all respekt för att denna modell valde att ta bort sitt konto och lägga sin tid på annat. Personligen förstår jag inte hur ett helt liv kan kretsa kring instagram? Jag publicerar allt mellan 2-6 bilder om dagen "om" jag har några bilder jag vill lägga ut. Jag använder mitt instagram konto mest som en direktlänk till min blogg som är min stora passion. Men att man skulle fastna på instagram flera timmar om dagen förstår jag inte. Det tar ju lixom någon minut att slänga upp en bild. Sen att ta bilder med en bra kamera och retuschera dom kanske tar sin tid, men det är inget "måste". 
 
Vad tycker ni om hela grejen med instagram?
Jag älskar insta som ett extra verktyg för bloggen. Sen kan jag tycka att många använder den av helt fel syfte, finns för mycket konton som luktar mer porr än något annat och sånt skit tycker jag hör hemma på virussajter.
 
#1 - - carro:

Personligen gillar jag fixade bilder. Jag tycker det är roligt när dom lixom poppar ut lite om du förstår. Tycker det är helt okej att fixa med sina bilder om man gillar att hålla på med sånt.

ha en fin dag

#2 - - Olivia:

bra inlägg

#3 - - Vandelav:

Jättefin blogg

Svar: Tack :D
Jellica