MONSTER AILEEN WUORNOS

Usch vilket hemskt väder... det regnar, det är mörkt och kallt. En sån där dag man bara stannar hemma och gosar ner sig i soffan med en varm filt och flera koppar té. Jag har inga planer för den här dagen, allt jag vet är att jag ska städa lite då jag inte tog tag i det under gårdagen, men det känns som en helt okej sysselsättning faktiskt.

Jag låg och tittade på två filmer innan jag somnade igår. Självklart lyckades jag hitta en film om en seriemördare. Men det var inte vilken seriemördare som helst, utan en kvinna. Filmen heter Monster och handlar om en av få kvinnor som valde seriemord som sin livsstil. Jag har sett intervjuer med den "riktiga" kvinnan som hette Aileen Wuornos. Hon mördade 6 stycken män och hamnade senare på death row i Florida. Filmen finns att se på Viaplay om man känner för det.

Nu: ska jag koka lite kaffe och hälla i mig innan Nova vaknar.