NO HATE - JELLICA

 
Den 4 november = No hate dagen ♥ 
Vilket självklart betyder att Jellica är med och sprider kärlek och bland sociala medier.
 
HAT.. något ingen människa ska behöva utstå, något allt för många tacklas med dagligen. Sociala medier spred sig som en löpeld bland oss människor. Nyheter, budskap, folks röster blev hörda. Personer med dolda talanger blev kända, personer med rätt drivkraft slog igenom, startade företag, kända bloggar som inspirerade en hel värld. Mitt bland all potential gömde sig även hatet...
 
Dom där personerna som aldrig vågade se sig själva i spegeln, dom där personerna som inte la energi, tid och tanke på att upptäcka sina egna tallanger. Dom där personerna som lät sin dåliga självkänsla / självbild bli till hat mot personer som vågade göra det dom själva aldrig hade ork till att göra. Den dåliga självkänslan förvandlades till svartsjuka som förvandlades till näthat. Dag ut, dag in spenderar näthatarna sin tid på nätet, letar framgångsrika personer, personer med starka personligheter, personer som vågar sticka ut och trotsa normerna - Något dom själva inte klarar av.
 
Så länge människor och sociala medier finns kommer näthatet att finnas. Det kommer cirkulera runt på våra profiler, bloggar, konton osv. Därför är det viktigt att vi som har självförtroendet att istället sprida #nätkärlek / #nohate. Det ända sättet att strida mot hat är att våga visa motsatsen - kärlek.
 
 
Våga visa dina "haters" att du förstår dom.. våga svara på en hatkommentar med "kärlek". Det är trots allt tackvare våra "haters" som vi blivit uppmärksammade. Det är deras läppar som viskar våra namn, det är deras kommentarer som väcker andra människors intresse. Kanske är det just våra haters som är våra största fan? Din hater kanske egentligen vill kunna säga: fyfan va du är bra, snygg och inspirerar mig. Men tyvärr har jag för låg självkänsla för att orka göra som du gör och därför hatar jag dig, du är beviset på att man kan och jag är beviset på att lathet och dålig självkänsla inte tar mig dit. Hata inte din hater, försök förstå och visa kärlek.
 
Hat är något som ingen människa ska behöva stå ut med eller behöva känna. Tänk va mycket bättre den här världen hade varit om vi spred lite mer kärlek? Tyvärr blir det i teknikens värld väldigt lätt att sprida sina buskap (bra som dåliga / på gott och ont). Det är en guldgruva för dom som kan, har ork och vilja, men det kan bli ett svart hål som matas med svartsjuka för dom som inte har samma driv. 
 
No hate dagen - är den dagen vi tillsammans ska fylla igen det svarta hålet, mata det med kärlek istället för svartsjuka. Hjälpa varandra istället för att skälpa, älska istället för att hata ♥ 
#1 - - EmmaJ:

Fin bild och jag håller verkligen med dig!

förlåt om jag slänger in detta här men har du lust att läsa ett inlägg som jag skrivit om mobbing, vikt osv? skulle uppskattas om du ville läsa och kanske lämna en kommentar om vad du tycker.
http://iheartyoudarling.blogg.se/2015/november/ska-vi-acceptera-detta.html

EmmaJ

#2 - - Olivia:

Så bra inlägg, jag håller med dig ♥