OM HAN LER SÅ KAN JAG LE

Har haft en super mysig dag med min finaste Nova. Vi var upp till BVC på en koll och allt var perfekt, fanns inget att anmärka på överhuvudtaget. Idag väger hon 7,5 kg och är 70 cm lång stora tjejen. Tiden har verkligen gått fort. Känns som det var förra veckan som hon låg i famnen som ett litet spädbarn och inte uppfattade världen runtom. Idag är hon en pigg liten ärta som vill upptäcka precis allt. Hon krålar sig fram som en liten mask och pratar med allt och alla. Hon är den största kärleken i livet ♥

Mamma var här på eftermiddagen tillsammans med en kille som flyttat hem till henne. Han har tagit sig från kriget och kom helt ensam till Sverige. Han är bara 15 år gammal och har ingen annan än sig själv. Jag pratade med honom och frågade lite om hans resa hit till Sverige, han tog sig hit som många andra (med båt till Grekland). Om det är något jag idag förstår så är det att man aldrig kommer kunna förstå vad dessa flyktingar tar sig igenom förs när man får sitta ner öga mot öga tillsammans med en och få höra deras historia. Det är otroligt vad han gått igenom på vägen hit och ändå ha ett leende på läpparna. Jag känner mig en aning dum när man sitter och mår dåligt ibland över patetiska saker. Jag är stolt över min mamma att hon hjälper honom. Jag fick prata med en av hans tjejkompisar som kom tillsammans med honom hit, en 15 årig flicka som idag sitter i ett läger. Jag lovade att prata med lite personer och se vad jag kan göra för henne. Jag har ett rum som står här och om det är någon som förtjänar att sova i en varm säng varje natt så är det hon. Usch va världen kan utsätta oss människor för, och här sitter vi och tycker dessa flyktingar är en last för vårat land.

Bilder: lilla Nova nu ikväll.
#1 - - Mikaela:

vilken underbar person din mamma är ♥ kärlek till henne

Svar: Hon är bäst :D ♥
Jellica

#2 - - Anonym:

Underbart med människor som ställer upp sådär.

#3 - - Anonym:

Men gud så söt Nova är ♥

Svar: Hahaha världens sötaste
Jellica