WHY IS THIS TABOO ?

 
Igår kväll la jag upp denna bild på instagram. Kan ha varit första gången som jag publicerar en bild i "underkläder". Jag satt länge och tveka innan jag vågade publicera bilden. Inte för att den är ful på något sätt, jag gillar den, utan för att jag just posar i underkläder. Men det gjorde mig samtidigt förbannad. Varför är det okej att publicera bilder i bikinis på stranden, när det är mer tabu att publicera en bild i en spetsbody? Jag menar denna täcker mer av min kropp än vad en bikinibild skulle göra.
 
Men vad är skillnaden egentligen? är det för att vi förknippar bikinis med ledighet, lek på stranden? Vad gör en spetsbody eller bh och trosor mer utmanande? Bikinis nu förtiden är rätt utmanande dom också, så jag kan verkligen inte se någon större skillnad.
 
Jag blir rätt så less på vårat samhälle "speciellt det svenska" som tycker allting är "för mycket". Publicerar jag denna bild i min blogg, på mitt instagram flöde eller på facebook så kommer folk tycka och tänka en massa. Tycka att jag är för mycket, att jag söker uppmärksamhet osv. Vadå? Jag är stolt över min kropp, jag tycker bilden blev sjukt fin och jag har inget att dölja eller skämmas över. Den här bilden betyder inte att jag är ytlig, att jag inte är intresserad av politik eller andra viktiga samhälls frågor. Men i "lilla landet lagom" får man inte sticka ut, man ska inte tro att man är något och man får inte på några som helst villkor visa för mycket hud för då är man stämplad för gott. Varför ska det behöva vara på det sättet? Det gör mig arg.
 
När jag tvekade inför att publicera den här bilden så hade jag hela tiden politiken i mina tankar. Jag sitter ju med i utbildningsnämnden där klädseln är rätt strikt och tråkig. Är det okej för någon som sitter med där att posa i underkläder på en bild, går det ihop? Många skulle nog säga NEJ, men i min värld har vi rätt att vara stolta över våra kroppar och ska glatt kunna visa upp en bild som denna om vi känner oss nöjda. Skulle någon ge mig kicken pga. att jag trotsar samhällets sjuka synsätt på oss kvinnor så skulle jag lyfta hatten och niga med ett leende på läpparna. Jag skulle aldrig välja bort min kropp, min sexualitet eller rätten att kunna tala fritt och publicera vad jag vill för att ha en position någonstans. Vad skulle det göra mig till om jag rättade mig efter samhället sjuka synsätt? 
 
Yes jag valde att publicera av en anlening - visa att man faktiskt har rätt att göra som man vill. Man har rätt att älska sin kropp, rätt att bära underkläder utan att bli stämplad, rätten att bara få vara sig själv. Fel eller inte är upp till var och en att avgöra.
 

Följ mig på Instagram ---> klick
#1 - - carro:

Håller verkligen med dig. Du har en fin kropp och bör inte skämmas för att visa upp den. Du inspirerar andra till bra självkänsla ♥ tack

#2 - - Anonym:

you got the perfect body ♥

#3 - - Almarovig:

hot hot hot, skit snygg bild

#4 - - Emma:

Håller med dig i det du skriver.

#5 - - Mamma:

Du är kanonsnygg i boody, och jag håller fullkomligt med dig i din artikel go for it du är skitsnygg, jo minsann mammas flicka. Puss mamma älskar dig.

Svar: Hahahaha.. i got it from my moma :D älskar dig
Jellica