TANKAR KRING MINA POLITISKA UPPDRAG

Fan, nu är jag sådär töntigt bloggsugen när jag är tillbaka som Jellica igen. Men jag vet faaan inte vad jag ska blogga om. Skulle vilja fylla på bloggen med lite inlägg så att den inte ser sådär "tom" ut. Är kanske lite för ivrig att komma igång. Men det känns ju riktigt kul att blogglusten hittade tillbaka i och med bytet. 

 
Något jag gått runt och tänkt mycket på senaste tiden är mitt politiska uppdrag här i Norrtälje kommun. För er som inte vet sitter jag med som politiker i utbildningsnämnden (lite udda för med tanke på vem jag är). Men jag har alltid haft ett stort intresse för samhällsdebatter i alla dess former. Men under senare tid har jag börjat ifrågesätta mig själv lite. Är jag verkligen på rätt plats? Det är en ära att få vara en av få som får ta beslut om skolan, men det känns som jag har hundra andra saker i livet just nu som gör att jag inte riktigt får den tiden jag önskar jag hade att gräva ner mig i långa debatter. Jag vet att tiden kommer komma tillbaka när Nova börjar på dagis och jag får mer tid över, men det lär ju dröja ett tag. Jag fick även vara med som ersättare i Folkets hus, något jag verkligen inte hunnit med. Utöver alla uppdrag så har jag massa möten och annat. Jag tror inte att det är mitt intresse för politik som försvunnit, utan mer att tiden inte riktigt räckt till när jag lever livet med baby. Hoppas få lite mer rätsida på den biten också.
 
#1 - - Carro:

Tycker du ska fokusera på att vara med Nova först och främst, allt annat kommer i andra hand. Du ska se att du kommer hitta tillbaka till ditt politiska intresse när livet med bebis får en jämnare struktur.